Choroba neurologiczna u kobiet

Druga edycja Choroby neurologicznej u kobiet Petera W. Kaplana przypomina ogólnemu środowisku medycznemu, że płcie nie są sobie równe. W dobie zaawansowanej technologii medycznej, z mapowaniem genów i zaawansowanymi opcjami terapeutycznymi ograniczonymi przez imperatywy sieci opieki zdrowotnej i ekonomią medyczną w celu zminimalizowania opieki, książka ta przypomina nam, że kobiety z chorobami neurologicznymi zasługują na szczególną uwagę. Od samego początku, kiedy hormony reprodukcyjne określają płeć płodu, te same hormony tworzą scenę dla późniejszej podatności na pewne choroby, które mają upodobanie seksualne dla kobiet. Ekspresja hormonów płciowych, takich jak estrogen, umożliwia kobietom zapewnienie linii rodowej i chroni je przed chorobami przewlekłymi, takimi jak udar i choroba Alzheimera. Jednak powoduje także, że niektóre kobiety są bardziej podatne na zaburzenia autoimmunologiczne i psychiczne, obniża ich próg drgawkowy i przyspiesza wzrost guzów i malformacji naczyniowych. Neurologic Disease in Women przedstawia fizjologiczne, genetyczne i anatomiczne aspekty neurologii i ginekologii w jasnym i zwięzłym formacie, który może być łatwo zrozumiany przez lekarzy. Książka jest podzielona na trzy sekcje. W pierwszej części omówiono podstawowe różnice płciowe i efekty hormonalne, które przyczyniają się do zaburzeń neurologicznych. Druga część koncentruje się na ciągle zmieniającej się ekspresji hormonów płciowych podczas różnych etapów życia – dojrzewania, latach rozrodczych, ciąży i menopauzy – oraz wpływu tych hormonów na zaburzenia neurologiczne. Wreszcie, specyficzne zaburzenia neurologiczne, które są bardziej rozpowszechnione u kobiet niż u mężczyzn, zostały szczegółowo omówione w trzeciej części.
Każdy klinicysta, którego pacjenci obejmują kobiety w wieku rozrodczym, zdaje sobie sprawę, że choroba przewlekła i jej leczenie mogą mieć wpływ na kobietę i jej potencjał rozrodczy. Podobnie należy wziąć pod uwagę wpływ ciąży na zaburzenia neurologiczne. Ta interakcja jest dobrze przemyślana w tej książce, ponieważ ciąża jest konsekwentnie włączona do dyskusji na temat większości zaburzeń neurologicznych. Znaczenie informowania kobiet o potencjalnych zagrożeniach związanych z ich zaburzeniami neurologicznymi i ciążą jest dodatkowo podkreślone w rozdziale zatytułowanym Kobiety, prawo i choroba neurologiczna . Rozdział ten przypomina nam, że jako klinicyści opiekujący się tymi kobietami, dbamy nie tylko o to, aby jeden pacjent, ale za dwoje, i objaśnia znaczenie uzyskania świadomej zgody w odniesieniu do ryzyka leczenia kobiety i jej płodu.
Dyskusja na temat wpływu menopauzy na zaburzenia neurologiczne nie ma głębi. Jednak ten niedobór może odzwierciedlać zmącone informacje na temat menopauzy dostępne dla ogółu społeczeństwa. Oczekuje się, że dostępność wyników dużych, wieloośrodkowych badań, takich jak badanie zdrowia kobiet w całym kraju, inicjatywa na rzecz zdrowia kobiet, badanie serca i estrogenu / progestyny oraz badanie dotyczące estrogenu i progesteronu po menopauzie umożliwią przyszłe badania kliniczne dotyczące wpływu menopauzy i terapii zastępczej hormonalnej na choroby neurologiczne Być może wyniki tych badań będą gotowe na trzecią edycję tej książki.
Teresa A. Tran-Lim, MD
Opieka epilepsyjna MINCEP, St. Louis Park, MN 55416
[email protected] com
[patrz też: testy osobowości i temperamentu, argan oil wlasciwosci, gabinet psychoterapii szczecin ]