Choroby pasożytnicze ad

Podobnie jak w dalszej części książki, rozdziały te zawierają krótkie i przydatne sekcje dotyczące patogenezy, choroby klinicznej, diagnozy i leczenia, w tym sposobów usuwania kleszczy i radzenia sobie z ukąszeniami ukąszających owadów. Najbardziej podobały mi się rozdziały dotyczące pierwotniaków, nie dlatego, że nie mają aktualnych informacji, ale dlatego, że prezentacja jest zbyt precyzyjna i nie przekazuje cudu tych organizmów w ich dramatycznych i złożonych cyklach życia. Rozdziały te nie uwzględniają niemal pewności, że należy sądzić, że wiele z tych organizmów nie jest w stanie istnieć, ale koewolucja. Prawdopodobnie z powodu ograniczenia kosztów kolory zdjęć są matowe i nie wyglądają jak widoki pod mikroskopem, chociaż obrazy w dodatku C są nieco lepsze.
Mam kilka innych drobnych skarg. Na przykład w przedmowie określenie DALY definiuje się niepoprawnie jako rok stracony związany z chorobą , a nie jako rok życia skorygowany o niepełnosprawność , właściwą definicję używaną w innym miejscu w tekście. DALY, która dodaje latom produktywnego życia utraconego z powodu przedwczesnej śmierci od choroby lub stanu do lat żyjących z niepełnosprawnością z powodu choroby lub stanu, stała się ważną miarą ciężaru choroby, więc ważne jest, aby popraw to, nawet w przedmowie. Na szczęście, niewielu uczniów zada sobie trud przeczytania przedmowy, choć z pewnością powinni przeczytać pionierskie dzieło swojego autora, Jamesa Jensena, który z Williamem Tragerem uprawiał inwazję malarii Plasmodium falciparum in vitro – prawdziwy punkt zwrotny w historii współczesnej malarii.
Przepraszam za wybory nitów, ale spodziewam się doskonałości u tych autorów i oni po prostu okazali się ludźmi. Mimo to książka pozostaje klejnotem dla aktualnych informacji, które zawiera, w dziedzinie, w której zbyt często przeszłość jest czczona, a współczesne podejścia są oczernione. Studenci powinni go używać z tych powodów i powinni przechowywać go w swoich bibliotekach, ponieważ będą chcieli się z nim zapoznać w przyszłości, kiedy będą musieli zapoznać się z podstawami pasożytnictwa.
Gerald T. Keusch, MD
Boston University, Boston, MA 02118
[email protected] edu
[podobne: cezal kraków, ekstradent kielce, mekong nowy sącz ]