Cyklofosfamid w porównaniu z placebo w chorobie płuc ze sklerodermią

Przeprowadziliśmy podwójnie ślepe, randomizowane, kontrolowane placebo badanie w celu określenia wpływu doustnego cyklofosfamidu na czynność płuc i objawy zdrowotne u pacjentów z objawami czynnej choroby pęcherzyków płucnych i twardziny śródmiąższowej związanej ze sklerodermą. Metody
W 13 ośrodkach klinicznych w Stanach Zjednoczonych zapisaliśmy 158 pacjentów ze sklerodermą, restrykcyjną fizjologią płuc, dusznością i dowodami zapalnej śródmiąższowej choroby płuc podczas badania płynu płuczącego oskrzelowo-pęcherzykowego, klatki piersiowej o wysokiej rozdzielczości lub obu. Pacjenci otrzymywali doustny cyklofosfamid (.2 mg na kilogram masy ciała na dobę) lub pasujące do placebo przez rok i byli obserwowani przez dodatkowy rok. Czynność płuc oceniano co trzy miesiące podczas pierwszego roku, a pierwszorzędowym punktem końcowym była wymuszona pojemność życiowa (FVC, wyrażona jako procent przewidywanej wartości) po 12 miesiącach, po dostosowaniu do wyjściowej wartości FVC.
Wyniki
Spośród 158 pacjentów 145 ukończyło co najmniej 6 miesięcy leczenia i włączono je do analizy. Średnia różnica bezwzględna w skorygowanym 12-miesięcznym odsetku FVC przewidywanym między grupą cyklofosfamidową a grupą placebo wynosiła 2,53% (przedział ufności 95%, 0,28 do 4,79%), co faworyzowało cyklofosfamid (P <0,03). Wystąpiły również różnice w wynikach fizjologicznych i objawowych związane z leczeniem, a różnica w wartości FVC utrzymywała się przez 24 miesiące. Częstość występowania zdarzeń niepożądanych była wyższa w grupie otrzymującej cyklofosfamid, ale różnica pomiędzy tymi dwiema grupami pod względem liczby poważnych zdarzeń niepożądanych nie była znacząca.
Wnioski
Jeden rok doustnego cyklofosfamidu u pacjentów z objawową twardziną śródmiąższową płuc miał znaczny, ale skromny korzystny wpływ na czynność płuc, duszność, zgrubienie skóry i jakość życia związaną ze zdrowiem. Wpływ na czynność płuc utrzymywał się przez 24 miesiące badania.
Wprowadzenie
Twardzina (zwana również twardziną układową) jest autoimmunologicznym zaburzeniem tkanki łącznej, które charakteryzuje się uszkodzeniem mikronaczyniowym, nadmiernym zwłóknieniem skóry i charakterystycznymi zmianami trzewnymi, które mogą obejmować płuca, serce, nerki i przewód pokarmowy. Czterdzieści procent pacjentów ze sklerodermą ma ograniczoną wentylację, głównie w wyniku śródmiąższowej choroby płuc. Wraz z nadciśnieniem płucnym pojawiło się ograniczenie oddechowe jako główna przyczyna śmierci związanej ze sklerodermą.1,2 Śmiertelność wśród pacjentów z ciężkim ograniczeniem wentylacji (co odzwierciedla silna pojemność życiowa [FVC], która stanowi mniej niż 50% przewidywana wartość) od śródmiąższowej choroby płuc związanej ze sklerodermą wynosi około 42 procent w ciągu 10 lat po wystąpieniu choroby (jak określono przez wycofanie przez pacjenta pierwszego objawu twardziny innej niż objaw Raynauda), oszacowanie, które podkreśla potrzebę leczenie tego zaburzenia.
Szereg środków zostało ocenionych jako terapia w przypadku śródmiąższowej choroby płuc związanej z twardziną, ale żadna z nich nie została udowodniona. 3 Tylko cyklofosfamid okazał się obiecujący w kilku retrospektywnych badaniach, które sugerowały, że może spowolnić spadek lub nawet poprawić FVC ponad czas.2-11 Chociaż wyniki te zachęciły wielu lekarzy do przyjęcia cyklofosfamidu jako standardu opieki nad pacjentami z tą chorobą, brak randomizowanego prospektywnego badania utrudnia wyciągnięcie solidnych wniosków dotyczących skuteczności, toksyczności i ryzyka. stosunek korzyści tego leku.
Badanie na płuco twardziny, 13-osobowa, podwójnie ślepa, randomizowana, kontrolowana placebo próba sponsorowana przez National Institutes of Health, została zaprojektowana w celu oceny skuteczności i bezpieczeństwa doustnego cyklofosfamidu przez jeden rok u pacjentów z czynną, objawową skleroderma- pokrewną śródmiąższową chorobę płuc, którą obserwowano przez ogółem dwa lata
[więcej w: ile kosztują badania wysokościowe, caloricontrol, dyżury aptek olecko ]
[przypisy: zwierzęta modyfikowane genetycznie, jak namówić alkoholika na leczenie, caloricontrol ]