Dazatynib w immunocytachopodobnych chromosomach pozytywnych pod względem Imatynibu ad 5

Mielosupresja wymagała przerwania leczenia u około 60 procent pacjentów i na ogół ustąpiła w ciągu trzech miesięcy, często w związku z odpowiedzią cytogenetyczną. Dwadzieścia pięć procent pacjentów wymagało zmniejszenia dawki dazatynibu (tabela 6 dodatku dodatkowego). Piętnastu pacjentów miało wysięk opłucnowy, którego nie można było przypisać znanym przyczynom i dlatego uznano je za związane z leczeniem. Napływom podawano diuretyki, toracentezę lub pleurodezę. Inne działania niepożądane to biegunka stopnia lub 2 (23 procent), obrzęki obwodowe (19 procent) i ból głowy (10 procent). U siedmiu pacjentów rozwinęły się nieprawidłowości stopnia 3 lub 4 w testach czynności wątroby, ale te skutki ustąpiły w ciągu dwóch do trzech tygodni bez zmiany dawki. Hipokalcemia lub 2 stopnia wystąpiła u około 60% pacjentów, ale nie przebiegała bezobjawowo i nie pogorszyła się po kontynuowaniu leczenia (Tabela 7 Dodatku Dodatku). Nie określono maksymalnej tolerowanej dawki i żaden pacjent nie wycofał się z badania w wyniku działania toksycznego. Pacjenci, którzy brali udział w badaniu z powodu nietolerancji imatinibu, nie mieli podobnych powikłań z dazatynibem.
Odpowiedzi hematologiczne i cytogenetyczne
Tabela 3. Tabela 3. Odpowiedź na leczenie. Wskaźniki całkowitej odpowiedzi hematologicznej i głównej odpowiedzi cytogenetycznej u 40 pacjentów z CML w fazie przewlekłej wynosiły odpowiednio 92% i 45% (Tabela 3). Większość pełnych odpowiedzi hematologicznych występowała po dawkach dazatynibu w dawce 50 mg na dobę lub więcej, podczas gdy większość odpowiedzi cytogenetycznych wymagała wyższych dawek (Tabela 8 Dodatku Aneks). Odpowiedź cytogenetyczna była bardziej powszechna u pacjentów z przewlekłą chorobą, którzy mieli wcześniejszą odpowiedź cytogenetyczną podczas otrzymywania imatynibu. Spośród 16 pacjentów, którzy mieli wcześniejszą główną odpowiedź cytogenetyczną podczas otrzymywania imatynibu, 13 miało główną odpowiedź cytogenetyczną podczas otrzymywania dazatynibu. Jednak spośród 18 pacjentów, którzy nie otrzymywali odpowiedzi cytogenetycznej podczas otrzymywania imatynibu, 5 miało odpowiedź cytogenetyczną podczas otrzymywania dazatynibu, a 9 pacjentów, którzy mieli tylko nieznaczne lub częściowe odpowiedzi podczas otrzymywania imatynibu, miało pełną odpowiedź cytogenetyczną podczas otrzymywania dazatynibu. Częstość odpowiedzi hematologicznej i cytogenetycznej wśród pacjentów leczonych schematem raz na dobę była podobna do częstości wśród osób leczonych dwa razy na dobę.
Częstość występowania głównej odpowiedzi hematologicznej u pacjentów z CML w fazie przyspieszonej lub blastycznej lub z ALL ze stopniem Ph-dodatnim wynosiła 70 procent. Odpowiedzi te potwierdzono po czterech tygodniach u 6 z 9 pacjentów z chorobą przyspieszoną, u 7 z 14 pacjentów z wystąpieniem blastycznego zapalenia szpiku i u 5 z 8 pacjentów z przełomem limfatycznym lub alloplazmatycznym ALL. Istotne odpowiedzi cytogenetyczne zaobserwowano we wszystkich trzech grupach pacjentów z chorobą o fazie przyspieszonej (Tabela 3).
Rycina 1. Rycina 1. Analiza przeżycia bez progresji Kaplana-Meiera wśród pacjentów z CML lub ALL związanych z dazatynibem. Czas do progresji choroby został wykazany wśród pacjentów z CML, którzy mieli pełną odpowiedź hematologiczną i wśród pacjentów z CML fazy akceleracji, mieloidalnym przełomem przełomu blastycznego, przełomem limfatycznym blastycznym lub PH-dodatnim ALL, który spełniał kryteria małego lub dużego hematologicznego odpowiedź
[hasła pokrewne: mleko z orzechów laskowych, piramida zdrowia dla dzieci, stomatolog na nfz lublin ]
[patrz też: https przegladarka skierowan, ile kosztują badania wysokościowe, nfz skierowania do sanatorium zwroty ]