Medicare Część D – Produkt zepsutego procesu

Większość Amerykanów zgadza się, że od pewnego czasu potrzebna jest przystępna oferta leków w ramach Medicare. Ale zamiast rozwiązania rosnącego problemu Kongres dał temu krajowi plan lekowy na receptę, który osiąga niewiele z pierwotnych celów. Obecne problemy z częścią D Medicare są w dużej mierze bezpośrednim skutkiem niedemokratycznego sposobu, w jaki plan został opracowany i przyjęty. Ostateczne ustawodawstwo, pod silnym wpływem lobbystów z branży farmaceutycznej i ubezpieczeń zdrowotnych, koncentrowało się głównie na potrzebach tych branż, a nie na sektorach seniorów, którym powinno służyć. Proces polityczny używany do przyjęcia części D był najgorszym nadużyciem procesu legislacyjnego, jaki widziałem podczas moich 20 lat w Kongresie. W ciągu kilku miesięcy przed jego przejściem kilku potężnych przywódców republikańskich pracowało nad podważeniem rzetelnych propozycji reform. Na początku 2003 r., Podczas przygotowywania projektu ustawy domowej, Demokraci i Republikanie opracowali 59 sensownych poprawek do niej. Jednak na żądanie przywódców republikańskich Izba ds. Reguł odrzuciła wszystkie, z wyjątkiem jednego, uniemożliwiając im debatowanie przez Kongres. Wiele z tych poprawek – w tym jedna wymagająca od administracji wykorzystywania zbiorowej siły nabywczej beneficjentów do negocjowania niższych cen i pozwalania Amerykanom na import tańszych leków z Kanady – sprawiłoby, że ustawodawstwo byłoby znacznie bardziej skuteczne i prawdopodobnie otrzymałoby wsparcie dwustronne, gdyby zostali wpuszczeni na podłogę.
Następnie proces konferencji, w ramach którego pojednawcze wersje prawodawstwa Izby i Senatu uległy zasadniczej korupcji i został prawie całkowicie ukryty przez starszych republikanów. Demokraci z komitetu konferencji zostali wyłączeni z obrad, do pewnego momentu fizycznie wykluczeni z sali konferencyjnej. Przemysł farmaceutyczny został jednak zaproszony w.
Poważne konflikty interesów ze strony pierwotnych autorów ustawy były częste. Przewodniczący Komitetu ds. Handlu, przedstawiciel Billy Tauzin (R-La.), Współautorstwo projektu, negocjując pracę za 2 miliony dolarów rocznie, jako lobbysta z firmy Pharmaceutical Research and Manufacturers of America (PhRMA), handlu narkotykami organizacja. Czołowy pomocnik republikański w podkomisji zajmującej się pisaniem prawodawstwa również wkrótce opuścił swoją pozycję, by lobbować za PhRMA. Thomas Scully, główny urzędnik administracji Medicare, celowo zaniża prognozowany koszt programu o 134 miliardy dolarów, a gdy główny aktuariusz Centers for Medicare i Medicaid Services (CMS) protestował, Scully podobno groził, że go zwolni, jeśli podzieli jego prawdziwe szacunki Kongres. Wkrótce po uchwaleniu ustawy, Scully wznowił swoją karierę jako lobbysta branży medycznej.
Kiedy raport z konferencji został przekazany do Izby w celu głosowania, członkowie otrzymali mniej niż jeden dzień na przeczytanie 850-stronicowej ustawy, co stanowiło naruszenie przepisów Izby Reprezentantów. Kiedy głosowanie zostało zwołane prawie 3 nad ranem, głosujący Demokraci stanęli jednomyślnie z 22 republikanami sprzeciwiającymi się ustawodawstwu. Gdyby głosowanie wygasło w zwyczajowych 15 minutach, rachunek nie zostałby przyjęty. Tak więc przywódcy republikańscy otworzyli głosowanie na rekordowe trzy godziny, próbując zmienić wynik – poprzez zastraszanie i inne taktyki, które ponownie złamały zasady Izby
[hasła pokrewne: ile kosztują badania wysokościowe, mrt test, altaziaja ]