Omalizumab dla astmy cd

W trzech badaniach oceniano pacjentów z umiarkowaną do ciężkiej uporczywą astmą (wymagających podawania wziewnego beklometazonu lub jego odpowiednika w zakresie od 168 do 1200 .g na dobę). Dwa z tych trzech badań obejmowały młodzież i dorosłych, 22,23 i jedno było badaniem dzieci w wieku od 6 do 12 lat.24 W tych trzech badaniach leczenie omalizumabem w porównaniu z placebo wiązało się ze znacznie mniejszą częstością zaostrzeń astmy na pacjenta , a znacząco niższy odsetek pacjentów miał zaostrzenie. Ponadto, dawka wziewnych kortykosteroidów wymagana do kontrolowania objawów była istotnie mniejsza u pacjentów leczonych omalizumabem niż u pacjentów otrzymujących placebo. W czwartym badaniu oceniano pacjentów z cięższą astmą, którzy wymagali stosowania kortykosteroidów wziewnych w dużych dawkach w celu kontroli objawów (flutikazon, . 1000 .g na dobę). 25 W tym badaniu nie zaobserwowano znaczącego wpływu na częstość zaostrzeń, chociaż dawka wziewna kortykosteroidy wymagane do kontrolowania objawów były istotnie niższe u pacjentów leczonych omalizumabem.
Piąte badanie kliniczne obejmowało pacjentów, którzy wymagali co najmniej 1000 .g na dobę wziewnego beklometazonu i długo działającego leku rozszerzającego oskrzela w celu kontroli objawów.26,27 Badanie wykazało zmniejszenie częstości zaostrzeń astmy tylko po dostosowaniu do braku równowagi w liczba zaostrzeń w roku poprzedzającym rejestrację27. Wśród kilku drugorzędnych wyników w tych badaniach, wskaźniki jakości życia wyróżniają się jako szczególnie ulepszone.
Zastosowanie kliniczne
Rola omalizumabu w leczeniu astmy nie została jeszcze dokładnie zdefiniowana. Pacjenci z przewlekłą astmą (określaną jako astma z objawami, które występują częściej niż dwa dni w tygodniu lub objawy nocne występujące więcej niż dwa razy w miesiącu 28, 29) mają kilka opcji leczenia oprócz stosowania wziewnych agonistów .-adrenergicznych. Obejmują one kontrolę środowiska (tj. Eliminację lub minimalizację ekspozycji na aeroalergeny), kontrolę farmakologiczną (tj. Stosowanie wziewnych kortykosteroidów, modyfikatorów leukotrienów lub obu) i ewentualnie kontrolę immunologiczną (tj. Immunoterapię odpowiednich antygenów). Ponadto, ocena współistniejących stanów, takich jak alergiczny nieżyt nosa, zapalenie zatok i choroba refluksowa przełyku może okazać się korzystna.
Pacjenci szczególnie narażeni na korzyści z zastosowania omalizumabu obejmują osoby wykazujące uczulenie na odwieczne aeroalergeny wymagające stosowania dużych dawek kortykosteroidów wziewnych, które mogą powodować działania niepożądane, z częstymi zaostrzeniami astmy związanej z niestabilną chorobą i prawdopodobnie osoby z ciężkimi objawami częściowo związane ze słabym przestrzeganiem codziennych leków. Analizy zebranych danych z opublikowanych badań klinicznych wskazują, że pacjenci, którzy mieli odpowiedź na omalizumab, mieli stosunek obserwowanej do oczekiwanej siły wydechowej w ciągu jednej sekundy (FEV1) poniżej 65 procent, przyjmowali dawki wziewnych kortykosteroidów równoważne więcej niż 800 .g dipropionianu beklometazonu na dobę i co najmniej jedna wizyta w oddziale ratunkowym w ubiegłym roku .30,31 Pacjenci wymagający codziennych doustnych kortykosteroidów do kontrolowania astmy mogą mieć mniejszą szansę na odpowiedź na omalizumab.
Tabela 1
[przypisy: mrt test, argan oil wlasciwosci, siłownie plenerowe ]
[hasła pokrewne: operacja na zaćmę cena, mleko z orzechów laskowych, altaziaja ]