Otyłość – Nowa granica zdrowia publicznego ad 6

v. Reilly, 67 na przykład, sąd uderzył w przepisy Massachusetts ograniczające reklamę wyrobów tytoniowych na wolnym powietrzu i w punkcie sprzedaży w promieniu 1000 stóp w szkołach. Chociaż Trybunał chętnie zaakceptował ogólną tezę, że ograniczenie reklamy w pobliżu szkół zmniejszyłoby zapotrzebowanie młodzieży na wyroby tytoniowe, zakwestionowało skuteczność określonych przepisów i orzekło, że ograniczyły one więcej wypowiedzi niż to konieczne. Lorillard wyjaśnia prawne przeszkody, które muszą pokonać regulatorzy reklamy żywności. Muszą wykazać, że ograniczenia są dostosowane do reklamy skierowanej do dzieci i że ograniczenia te będą skuteczne w ograniczaniu występowania otyłości wśród młodzieży. Aby udowodnić, że regulacja jest wąsko dopasowana, muszą oni wykazać, że nie będzie ona nadmiernie ograniczać możliwości komunikowania się reklamodawców z dorosłymi67. Dowód ten pozostanie trudnym, ale minimalnym schematem opt-in z wykorzystaniem V-chip lub innego formy blokowania technologii byłyby w stanie sprostać wyzwaniom konstytucyjnym .68 Aby udowodnić skuteczność, rząd musi przedstawić dowody, które demonstrują wielkość wkładu reklamy w otyłość młodzieży w stosunku do innych czynników, takich jak brak aktywności fizycznej. W tym celu należy odróżnić wkład oglądania telewizji ogólnie od oglądania reklam w sposób konkretny.69 Regulatorzy muszą również wykazać, że regulacja nie jest irracjonalna w swoich ograniczeniach dotyczących niektórych produktów, ale nie dotyczy innych podmiotów lub reklam w pewien sposób. ale nie w innych. Te główne wyzwania będą wymagały ostrożnego tworzenia reguł i gromadzenia odpowiednich badań.
Administracja Żywności i Leków
FDA ma szerokie uprawnienia do regulowania etykiet żywności w ramach ustawy o żywności, lekach i kosmetykach (FDCA) z 1938 r. FDCA wymaga, aby etykiety żywności były prawdziwe i nie wprowadzały w błąd oraz aby ujawniały wszystkie fakty, które są istotne dla ich oświadczeń i dla możliwe negatywne konsekwencje spożywania produktu. 70 Wymaga również od producentów żywności uwzględnienia pewnych informacji na etykietach żywności.
W 1973 r. FDA zaczęła poszerzać zakres regulacji etykietowania żywności w ramach programu dobrowolnego. W 1994 roku, zgodnie z Ustawą o znakowaniu i edukacji żywieniowej (NLEA), 71 FDA zaczęło wymagać etykiety faktów żywieniowych na większości produktów spożywczych. Ta etykieta zawiera informacje na temat tłuszczu, cholesterolu, sodu, węglowodanów, cukru i innych treści. (Jedzenie w restauracji jest wyłączone z mandatu, z wyjątkiem sytuacji, gdy restauracja zgłasza oświadczenia zdrowotne dotyczące danej pozycji.) FDA może dodawać składniki odżywcze do tej etykiety, jeśli stwierdzi, że informacje te pomogłyby konsumentom w utrzymaniu zdrowych dietetycznych praktyk.
Ponieważ konsumenci dają większą wiarę w informacje o wartości odżywczej na etykietach produktów niż w reklamach, 72 etykiety mogą pomóc w przeciwdziałaniu impulsom konsumpcyjnym powodowanym przez reklamę. Przeglądając wyniki badań empirycznych, FDA niedawno stwierdziła, że tylko niewielki procent konsumentów używa etykiet żywieniowych do kontroli masy ciała, ale użycie etykiet wiąże się z bardziej zdrowymi wyborami żywieniowymi.8 Wyniki badań sprzedaży produktów po wprowadzeniu oznakowania wymagania wskazują na ten sam wniosek.73
FDA historycznie wykorzystała swój autorytet, aby wymagać etykietowania żywności z założenia, że zbyt wiele informacji może przytłoczyć konsumentów74. Ostatnio jednak agencja wzmocniła swoje przepisy dotyczące etykietowania w celu zwalczania otyłości
[patrz też: nfz skierowania do sanatorium zwroty, apteka internetowa rzeszów, operacja na zaćmę cena ]