Otyłość – Nowa granica zdrowia publicznego ad 7

W lipcu 2003 r. FDA wprowadziła zasadę, zgodnie z którą producenci żywności mieli obowiązek wymienić zawartość tłuszczu trans na etykietach produktów spożywczych do 2006 r. 75 Zwołał także grupę roboczą ds. Otyłości. W 2004 roku grupa ta zaleciła, aby FDA oceniała, w jaki sposób panel faktów żywieniowych może lepiej podkreślać wartości kaloryczne. Zalecił również FDA, aby: rozważyła autoryzację oświadczeń zdrowotnych dotyczących żywności o obniżonej kaloryczności lub niskiej kaloryczności, zachęciła producentów do sporządzania oświadczeń dietetycznych i oświadczeń o porównawczym etykietowaniu w celu zachęcania do zdrowych substytutów żywności, szukania współpracy w restauracjach na zasadzie dobrowolności; program znormalizowanych informacji o wartościach odżywczych dla żywności w restauracjach i wymóg przestrzegania wymogów dotyczących wielkości podanych na etykietach żywieniowych.8 Ostatnie zalecenie zostało wdrożone natychmiast .76 W kwietniu 2005 r. FDA wydała zawiadomienia o proponowanych przepisach dotyczących informacji o zawartości kalorii i wielkość porcji na etykietach żywieniowych.77 Zwolnienie restauracji z wymogów dotyczących etykietowania wymaga ponownej analizy. Zwolnienie opierało się na przekonaniu, że jest zbyt trudne, biorąc pod uwagę różnice w sposobie przygotowywania posiłków w restauracji, dostarczając dokładnych informacji o zawartości kalorycznej lub odżywczej.33 Jednakże fast food, główny czynnik przyczyniający się do otyłości, jest wysoce ustandaryzowany. Wiele restauracji typu fast food dostarcza teraz informacji o wartościach odżywczych na plakatach sklepowych i stronach internetowych (niektóre zgodnie z porozumieniem z rzecznikami generalnymi78), chociaż często trudno je znaleźć. W przypadku innych restauracji, które nie sprzedają dań typu fast food, ograniczone ujawnienie – na przykład zakres kalorii dla każdej pozycji – byłoby wykonalne.
Uprawnienie FDA do regulowania etykietowania żywności wydaje się być szersze niż zdolność FTC do ograniczenia reklamy żywności. Jednak FDA nadal podlega komercyjnej doktrynie mowy, którą Sąd Najwyższy uznał za obowiązującą przymuszoną mowę . 79,80 W związku z tym regulacje dotyczące etykietowania muszą być dostosowane, aby znacząco przyczynić się do zainteresowania rządu w zapobieganiu otyłości. Jednak ten wymóg będzie łatwiej spełniony poprzez nakazane ujawnienie etykietowania niż przez ograniczenie reklamy. Obowiązkowe ujawnienia wnoszą więcej, nie mniej, mowę do rynku informacji, a zatem są postrzegane jako mniej restrykcyjna alternatywa. 61,81 Zapewniając konsumentom informacje potrzebne do podejmowania świadomych decyzji, wymagania dotyczące etykietowania, które koncentrują się na zapobieganiu oszustwom, są szczególnie prawdopodobne wytrzymać kontrolę konstytucyjną.
Definiowanie wykonalnej strategii
Kilka tematów wyłania się z przeglądu strategii prawnych służących zwalczaniu otyłości. Po pierwsze, inicjatywy najprawdopodobniej zyskają akceptację, jeśli skupią się na dzieciach i nastolatkach. Młodzi ludzie są szczególnie wrażliwi na reklamę i istnieje większa polityczna tolerancja dla interwencji prawnych w ich imieniu – jest to wyraźna lekcja z historii kontroli tytoniu. Po drugie, państwa utrzymują swoją reputację jako laboratoria, a wiele innowacyjnych inicjatyw jest w toku. Jednak misją laboratorium jest testowanie, udowadnianie i obalanie. Konieczna jest uważna ocena inicjatyw państwowych.
Po trzecie ograniczenia w reklamie żywności dla dzieci będą trudne do narzucenia w obecnym otoczeniu prawnym i politycznym
[hasła pokrewne: poziomka oświęcim, ekstradent kielce, piramida zdrowia lublin ]