Otyłość – Nowa granica zdrowia publicznego ad 8

Dodatkowe badania nad reklamą i otyłością mogą pomóc w budowaniu argumentów za regulacją. Alternatywą jest opracowanie kampanii przeciwnych, które zachęcają do lepszego odżywiania i informują młodych konsumentów o ich możliwościach manipulowania reklamami żywności. Dobrze przygotowane reklamy antytytoniowe wywarły znaczny wpływ na spożycie tytoniu przez młodzież i ich nastawienie.82,83 Jednakże, mając na uwadze, że fundusze płatnicze z pozwów na tytoń były dostępne, aby zapłacić za te reklamy, kontradygnaty kampanii promujących lepsze odżywianie wymagałyby finansowania publicznego. Po czwarte, sukces rządowej regulacji przemysłu spożywczego prawdopodobnie nie osiągnie tego, co przemysł mógłby osiągnąć sam, gdyby miał do tego silną motywację. Wysiłki mające na celu zachęcenie do samoregulacji i odpowiedzialności korporacyjnej60 mogłyby znacznie przyczynić się do poprawy zdrowia sprzedawanych produktów żywnościowych, pod warunkiem, że branża zareaguje na ograniczenia prawa antymonopolowego i nie wyprze wymownych zewnętrznych regulacji4.
Wreszcie, początkowa strategia regulacyjna powinna koncentrować się na zwiększaniu świadomości społecznej na temat roli przemysłu spożywczego i środowiska żywnościowego – warunków społecznych, fizycznych i ekonomicznych, które wpływają na dostęp do zdrowej i niezdrowej żywności – przyczyniając się do problemu otyłości w kraju.24 Środki mające na celu poprawę informacji dla konsumentów w celu ułatwienia podejmowania świadomych decyzji – zamiast ograniczać przepływ informacji na rynek – najprawdopodobniej zyskają wczesną akceptację. Z czasem lepsze zrozumienie wpływu środowiska na wybory żywieniowe powinno stworzyć ideologiczne warunki dla dalszych regulacji. Prawo powoli uznaje, że wybory na rynku mogą nie być całkowicie bezpłatne; ciężar naukowców będzie polegać na wykazaniu, że niektóre formy komunikacji mogą utrudniać, a nie ułatwiać dokonywanie świadomych wyborów.
Skoncentrowaliśmy się na pozytywnych środkach, które rząd mógłby podjąć w celu ograniczenia otyłości, ale usunięcie istniejących zachęt politycznych, które działają ze szkodą dla tego celu, może być również skuteczne. W obszernej literaturze omawia się rolę, jaką subsydia rolnicze odgrywają w kształtowaniu podaży żywności w danym kraju oraz ceny żywności o wysokiej zawartości cukru w stosunku do żywności bardziej zdrowej.24,84 Usunięcie tych subsydiów jest politycznie problematyczne, ale może to zmienić żywność środowisko znacznie.
Ta eksploracja granicy prawa w walce z otyłością ilustruje dynamiczny charakter relacji między prawem zdrowia publicznego a szerszym środowiskiem kulturowym i zdrowia publicznego6. Istnieje wiele historycznych przykładów zmiany prawa przez społeczność; jednak postępowe prawa raczej nie zostaną wprowadzone, dopóki dominujące obyczaje kulturowe nie będą wystarczająco korzystne. Postępy w zakresie polityki walki z otyłością będą i powinny być stopniowe. Powinien reagować na zmiany w warunkach ideologicznych, politycznych, zdrowotnych i gospodarczych. Obecnie wydaje się, że warunki te zbliżają się do poparcia szerszego podejścia do otyłości w polityce publicznej, aczkolwiek koncentrują się przede wszystkim na informowaniu osobistych wyborów, a nie na ich ograniczaniu85. Stworzenie strategii regulacyjnej, która w ramach Konstytucji odpowiada na ewolucję wiedza na temat otyłości i jej zapobiegania może być najważniejszym wyzwaniem dla zdrowia publicznego w XXI wieku.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane przez fundusze ogólne.
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Jesteśmy wdzięczni Ama Boah, Rebecce Haffajee i Bryan Lee za pomoc w badaniach.
Author Affiliations
Z Departamentu Polityki Zdrowotnej i Zarządzania, Harvard School of Public Health, Boston (MMM, DMS); i Aetna, Hartford, Conn (PATKA).

[patrz też: apteka internetowa rzeszów, altaziaja, urolog od czego ]