Otyłość – Nowa granica zdrowia publicznego ad

Popularne książki23-25 i filmy26 również wykształciły opinię publiczną, szczególnie na temat przemysłu spożywczego. Wyniki ostatnich badań opinii publicznej27-30 wskazują, że większość Amerykanów uważa, że rząd powinien być zaangażowany w walkę z otyłością, w szczególności poprzez regulację wprowadzania do obrotu żywności niezdrowej żywności dla dzieci. Niemniej jednak prawa antyobesowe napotykają na silne opory ze strony niektórych środowisk, ponieważ stanowią paternalistyczną interwencję w wybory dotyczące stylu życia i osłabiają pojęcie osobistej odpowiedzialności. Takie argumenty powtarzają te, które pojawiły się we wczesnych dniach regulacji tytoniu. Istnieją ważne różnice między żywnością, która nie jest pożywna a tytoniem: ludzie nie mogą powstrzymać się od jedzenia; żywność wysokokaloryczna może być korzystna dla niektórych osób i szkodliwa dla innych; nie ma żadnego związanego z żywnością ekwiwalentu szkód z biernego palenia; nikt nie wykazał, że żywność ma właściwości uzależniające, a tym bardziej, że firmy spożywcze manipulują uzależniającymi treściami, aby zachęcić do uzależnienia. Jednak kluczowym podobieństwem, które podważa argument przeciwpaterialistyczny, jest wykorzystywanie tych produktów przez dzieci, które są bardzo wrażliwe na reklamę i marketing15 i których nawyki żywieniowe utrzymują się przez cały okres życia.
Tabela 1. Tabela 1. Kluczowe cele regulacyjne i przykłady podejścia do otyłości w prawie zdrowia publicznego. Walki ideologiczne rozgrywają się obecnie zarówno na szczeblu państwowym, jak i federalnym, ponieważ organy regulacyjne dążą do odpowiedniej równowagi między prywatną wolnością a zdrowiem publicznym. Tabela zawiera listę głównych celów i narzędzi regulacyjnych.
Działalność w Stanach
W sądach państwowych i organach władzy ustawodawczej oraz samorządach lokalnych pojawiły się inicjatywy prawne dotyczące walki z otyłością. Spory sądowe są strategią, o której dyskutowaliśmy w innym miejscu6. Ostatnie cztery lata przyniosły wiele głośnych sporów dotyczących szkód na zdrowiu przeciwko firmom spożywczym przez otyłe osoby starające się o odszkodowanie za problemy zdrowotne związane z otyłością. Najbardziej nagłośniony z tych procesów sądowych był ponawiany, ponownie na garnitur przeciwko McDonald s wniesione przez otyłych dzieci w Nowym Jorku. 31. Ten argument twierdzi, że żywność z McDonald s były niebezpieczne w zakresie, który powszechnie rozumieć przez konsumentów, że McDonald s niedbale zawiódł aby ostrzec konsumentów o zagrożeniach i że marketing firmy stanowił oszukańcze praktyki biznesowe zgodnie z przepisami państwowymi dotyczącymi ochrony konsumentów. Podobne roszczenia zostały zagrożone w stosunku do firm produkujących napoje bezalkoholowe.32
Sprawy związane z otyłością napotykają poważne przeszkody prawne. Powodowie muszą udowodnić, że żywność lub praktyka korporacji rzeczywiście spowodowały obrażenia, a niebezpieczeństwa nie były jawne i oczywiste zwykłym konsumentom. Ponadto, 21 państw wprowadziło przepisy dotyczące osobistej odpowiedzialności , które uodparniają firmy produkujące fast food na otyłość. roszczenia o odszkodowanie34. Sprawy sądowe zwracają jednak uwagę i mogły przyczynić się do podjęcia decyzji przez niektóre firmy spożywcze o bardziej zdrowej ofercie produktowej.
Rysunek 1. Rysunek 1. Państwowe inicjatywy legislacyjne w walce z otyłością w szkołach w latach 1998-2005. Dane pochodzą z ustawodawstwa stanowego programu promocji zdrowia i bazy danych ustawodawczej Narodowej Konferencji Państwowej Ustawodawczej38
Jeśli chodzi o legislację państwową i lokalną działalność regulacyjną, wiele uwagi poświęcono szkołom
[hasła pokrewne: operacja na zaćmę cena, nfz skierowania do sanatorium zwroty, https przegladarka skierowan ]