Otyłość – Nowa granica zdrowia publicznego cd

Polityki okręgów szkolnych zostały skrytykowane za przyczynianie się do tego, co naukowcy określają jako toksyczne środowisko dla dzieci35: około 60 procent amerykańskich gimnazjów i liceów sprzedaje napoje bezalkoholowe z automatów na terenie kampusu, 36, chociaż to prawdopodobnie zmieni się wytyczne ustalone ostatnio przez przemysł napojów w celu ograniczenia takiej sprzedaży do roku 201037; w większości szkół posiłki przygotowywane w ramach Ogólnopolskiego Programu Szkolnych Obiadów przekraczają federalne limity na tłuszcze całkowite i nasycone38; a tylko 28 procent licealistów uczestniczy w codziennych zajęciach wychowania fizycznego.39 W odpowiedzi na te problemy państwa i rady szkół opracowały polityki mające na celu ograniczenie dostępu uczniów do żywności, która nie jest pożywna i do zwiększenia ich aktywności fizycznej (rysunek 1) .40 Środki obejmują przepisy ograniczające konkurencyjną sprzedaż żywności (sprzedaż żywności, która konkuruje z programami obiadów szkolnych). Inne środki obejmują politykę zamkniętych kampusów, które utrzymują uczniów w szkole na lunch i wymóg większej i lepszej wychowania fizycznego. Niezależnie od zainteresowania programem National School Lunch, rząd federalny nie ogłosił żadnych zasad dotyczących sprzedaży konkurencyjnej żywności w szkołach publicznych, chociaż IOM bada obecnie kwestię pod mandatem kongresu41. Rysunek 2. Rycina 2. Państwowe inicjatywy ustawodawcze zwalczające otyłość we Wspólnocie, 1998-2005. Dane pochodzą z ustawodawstwa stanowego programu promocji zdrowia i bazy danych ustawodawczej Narodowej Konferencji Państwowej Ustawodawczej38
Niektóre stany próbowały również poprawić odżywianie i sprawność fizyczną poza bramą szkoły (ryc. 2) 40, tworząc bezpieczne i atrakcyjne miejsca do uprawiania ćwiczeń na świeżym powietrzu. Innym, bardziej kontrowersyjnym podejściem jest opodatkowanie żywności śmieciowej, zazwyczaj poprzez wyłączenie ich z ogólnego zwolnienia żywności z państwowych podatków od sprzedaży. Od 2000 r. 19 stanów opodatkowało żywność, która nie jest pożywna (np. Napoje bezalkoholowe i słodycze). Kilka innych państw miało takie podatki, ale uchyliło je w latach 90. z powodu nacisków ze strony dotkniętych przemysłem zakładów i trudności z administrowaniem nimi (na przykład niektóre państwa miały trudności z ustaleniem, które produkty spożywcze spełniają definicję przedmiotu podlegającego opodatkowaniu) .42
Bariery ekonomiczne i polityczne utrudniają powszechniejsze przyjęcie wielu z tych inicjatyw państwowych. (W przeciwieństwie do podatków, większość środków wymaga nakładów finansowych.) Baza dowodów jest również cienka. Zgodnie z naszą wiedzą większość inicjatyw nie została jeszcze oceniona. Nie ma bezpośrednich dowodów na to, że podatki od żywności wpływają na wskaźniki otyłości, ale badania powiązały ceny żywności ze wzorami konsumpcji43 i podatkami papierosów za używanie tytoniu.44-46 Zobowiązanie rządów państwowych i sponsorów badań do oceny wpływu interwencji polityki na kluczowe Wyniki pomiarów, takie jak konsumpcja żywności śmieciowej w szkołach, wartości wskaźnika masy ciała u dzieci i poziomu aktywności fizycznej będą konieczne do skonstruowania i uzasadnienia strategii stosowania prawa zdrowia publicznego w celu zmniejszenia wskaźników otyłości.
Aktywność na poziomie federalnym
Na poziomie federalnym inicjatywy regulacyjne napotykają podobne problemy polityczne, ekonomiczne i dowodowe. Pojawiają się również bariery prawne; Bariery te koncentrują się na uprawnieniach rządu federalnego do regulowania działalności handlowej w przemyśle spożywczym.
Pojawiają się coraz częściej wezwania do uregulowania reklamy niezdrowej żywności dla dzieci
[patrz też: nazir stalowa wola, każda tabletka aspiryny zawiera 500 mg kwasu acetylosalicylowego, maxmed konin ]