Otyłość – Nowa granica zdrowia publicznego czesc 4

Wiele zagranicznych rządów zakazuje lub ogranicza reklamy podczas programów telewizyjnych skierowanych do małych dzieci, 16,47, a IOM ostatnio zaleciła ograniczenie reklam telewizyjnych, jeśli branża spożywcza i napoje nie zmieniają dobrowolnie swojej reklamy z produktów, które nie są pożywne. Najczęstsze propozycje to ograniczenie ilości i treści reklam podczas programów telewizyjnych dla dzieci oraz wymaganie od nadawców równego czasu dla wiadomości promujących dobre odżywianie i aktywność fizyczną. Regulacja może również ukierunkować media drukowane, Internet, kampanie promocyjne w sklepie i powiązania produktów z programami telewizyjnymi dla dzieci. Ponadto 19 stanów ma prawne ograniczenia dotyczące komercyjnych działań marketingowych w szkołach publicznych. Większość tych przepisów nie jest jednak kompleksowa, a działania komercyjne w szkołach publicznych pozostają powszechne i są kandydatami do regulacji federalnych. [48]
Federalna Komisja Handlu
Odpowiedzialność federalna za regulację reklamy spoczywa głównie na Federalnej Komisji Handlu (FTC). Dzięki porozumieniu z FDA (Food and Drug Administration – FDA) FTC ma pierwszeństwo przed reklamą żywności, podczas gdy FDA reguluje etykietowanie żywności49. Zgodnie z ustawą Federal Trade Commission Act FTC może regulować nieuczciwe lub oszukańcze praktyki biznesowe, w tym reklamę. .50 Nieuczciwe praktyki to takie, które mogą powodować poważne, nieuniknione szkody dla konsumentów, które nie są równoważone przez kompensowanie korzyści dla konsumentów lub korzyści konkurencyjnych. Reklama jest zwodnicza , jeśli może wprowadzić konsumentów w błąd w sposób istotny – to znaczy, jeżeli może wpłynąć na wprowadzające w błąd decyzje dotyczące produktu.
Zainteresowanie regulacyjne FTC i autorytet nad reklamą zorientowaną na dziecko zostało z takim wysiłkiem ograniczone przez miażdżącą historię. W 1978 r. Komisja zainicjowała wysiłek zwany regulaminem reklamowania dzieci, czyli kidvid , w celu uregulowania reklamy telewizyjnej żywności o wysokiej zawartości cukru dla dzieci.51 Komisja stwierdziła, że reklama dla małych dzieci jest niesprawiedliwa i zwodnicza, ponieważ brakuje im zdolność poznawczą do zrozumienia nieodłącznego charakteru reklamy.
Propozycja wywołała powszechną irytację i energiczną reakcję przemysłu spożywczego, zabawkarskiego, nadawczego i reklamowego21. Trzy przeszkody nie do przezwyciężenia ostatecznie zablokowały wysiłki FTC.52,53 Pierwszy był polityczny. Przemysł zebrał bezprecedensową sumę pieniędzy – 16 milionów dolarów – aby walczyć z proponowanymi przepisami, a opinia publiczna nie była przychylna, by FTC działały jako narodowa niania . 54 Odpowiedni kongres tymczasowo zawiesił wszelkie środki finansowe dla agencji, przywracając tylko jej po uchwaleniu ustawy, która zawęziła uprawnienia FTC do regulowania reklamy telewizyjnej dla dzieci.55
Druga bariera była praktyczna: regulatorzy nie mogli znaleźć sposobu na precyzyjne dopasowanie zasad do celu. Na przykład blokowanie wszystkich reklam skierowanych do małych dzieci było problematyczne, ponieważ nie można udowodnić, że małe dzieci stanowią większość widowni każdego programu telewizyjnego. Trzeci problem był dowodowy: organy regulacyjne nie były w stanie przedstawić wystarczających dowodów na powiązanie reklamy żywnościowej z długoterminowymi nawykami żywieniowymi
[więcej w: piramida zdrowia lublin, lutinus cena, dyskobol szczecin ]