Otyłość – Nowa granica zdrowia publicznego

Ustawa jest teraz mocno ugruntowana jako potężny instrument zdrowia publicznego.1 Niektóre z najważniejszych zwycięstw zdrowia publicznego w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym stuleciu – spadek narażenia na działanie ołowiu, obniżone wskaźniki palenia, poprawy bezpieczeństwa w miejscu pracy i pojazdów silnikowych, oraz zwiększone stawki za szczepienia – są wynikiem nowych przepisów, zwiększonego egzekwowania prawa, sporów sądowych lub kombinacji trzech. 2-4 Przy każdym zwycięstwie zwiększa się zaufanie do narzędzi prawnych, które można wykorzystać w walce z poważnymi zagrożeniami dla zdrowia. Jednym z najnowszych celów ustawy o zdrowiu publicznym jest otyłość.5 Kilka ostatnich lat przyniosło lawinę inicjatyw legislacyjnych mających na celu poprawę odżywiania i aktywności fizycznej wśród dzieci i dorosłych, szeroko nagłośnione procesy odszkodowawcze przeciwko przedsiębiorstwom spożywczym i napojów, 6, 7 i nowe działania ze strony organów nadzoru federalnego8. Powiązane inicjatywy w innych krajach oraz w Światowej Organizacji Zdrowia sygnalizują rosnące zainteresowanie międzynarodowe
Ta nowa granica prawa zdrowia publicznego została przyjęta z zadowoleniem przez wielu działaczy na rzecz zdrowia, ale także wywołała krytykę. Odrzut przemysłu spożywczego jest już widoczny, a grupy konsumentów nastawione na prawa potępiły niektóre środki, ponieważ naruszają swobody obywatelskie10. Między interwencjami a wolnością wyboru, mowy i umowy istnieją napięcia. W tym artykule dokonujemy przeglądu zasadności działań regulacyjnych mających na celu zwalczanie otyłości, zbadamy kwestie prawne wynikające z dotychczasowych inicjatyw i komentujemy perspektywy w zakresie przepisów dotyczących zdrowia publicznego w tym obszarze.
Czas na czynności prawne.
Zgodnie z podejściem opartym na prawie zdrowia publicznego, prawo może być wykorzystywane do tworzenia warunków, które pozwalają ludziom prowadzić zdrowsze życie, a rząd ma zarówno władzę, jak i obowiązek regulowania prywatnych zachowań w celu promowania zdrowia publicznego.1 Konstytucyjne źródło tego Władza to władza policyjna, która obejmuje zarówno interwencje bezpośrednio przymusowe, jak i polityki, takie jak podatki i subsydia, które kształtują zachowanie poprzez zmianę kosztów pewnych wyborów. Państwa mają również szerokie uprawnienia w zakresie opodatkowania towarów i usług.
Kilka czynników doprowadziło do ponownego przeanalizowania historycznego poglądu, że spożycie żywności i aktywność fizyczna są nieodpowiednimi przedmiotami regulacji rządowej. Wśród czynników wyzwalających działanie , które katalizowały interwencję rządową w innych obszarach prywatnych zachowań, takich jak używanie alkoholu i tytoniu, jest rozwój bazy naukowej i dezaprobata społeczna.11 Oba te czynniki są obecnie w grze w odniesieniu do otyłości.
Nagromadzenie bazy danych jest szczególnie ważne. Pojawiające się wyniki badań nad ekonomicznymi i ludzkimi kosztami otyłości12 wzbudziły zainteresowanie większymi zaangażowaniami rządowymi poprzez lekarstwo na problem (świadek decyzji programu Medicare o zaklasyfikowaniu otyłości jako choroby13) oraz wykazanie udziału każdego pracodawcy i podatnika w tym zakresie. Rosnąca literatura łączy również narażenie na reklamowanie niezdrowej żywności z decyzjami dotyczącymi konsumpcji oraz nadwagi i otyłości. Amerykańskie dzieci są narażone na około 40 000 reklam żywności rocznie, z czego 72 procent to słodycze, zboża i fast food.14 Badania empiryczne, w tym niedawne recenzje American Psychological Association15 i Institute of Medicine (IOM), 16 pokazują, że reklamy osiągają zamierzony efekt na dzieciach – to jest, kształtują preferencje dotyczące produktów i nawyki żywieniowe. 17-21 Ponadto dzieci poniżej ośmiu lat zasadniczo nie są w stanie zrozumieć perswazyjnej intencji reklamy i krytycznie ją oceniać.
Publikacja raportu Surgeon General na temat otyłości w 200122 roku przyniosła bazę badawczą szerszej publiczności i podniosła publiczny profil epidemii otyłości
[patrz też: stollido kłodzko, nazir stalowa wola, mekong nowy sącz ]