Wodobrzusze i dysfunkcje nerek w chorobie wątroby: patogeneza, diagnostyka i leczenie ad

Hiponatremia wtórna do nieosmotycznego uwalniania wazopresyny argininowej jest powszechna w schyłkowej fazie choroby wątroby w wyniku tych samych zmian hemodynamicznych, które prowadzą do dysfunkcji nerek. Odpowiednie rozdziały obejmują krytyczne spojrzenie na nowe środki akceleryczne , które mogą być pomocne w leczeniu retencji płynów u pacjentów z hiponatremią; leki te są oceniane w badaniach III fazy. Niektóre leki i ogólnoustrojowe reakcje zapalne (które często powstają w wyniku spontanicznego bakteryjnego zapalenia otrzewnej) często powodują zaburzenia czynności nerek w chorobie wątroby poprzez nasilenie istniejących zaburzeń hemodynamicznych i nerek. Zasady zarządzania i zapobiegania tym scenariuszom zostały omówione w dalszych rozdziałach książki. Zwarta uwaga poświęcona jest również mniej powszechnym jednostkom klinicznym, takim jak niewydolność nerek, występująca u pacjentów z ostrą niewydolnością wątroby iu osób z żółtaczką zaporową.
Jako specjalista o dużym zainteresowaniu tematami omawianymi w tej książce uważam ją za najlepszą dostępną książkę w tej dziedzinie. Gorąco polecam go jako ostateczny podręcznik dla każdego lekarza, który jest zainteresowany poradnictwem w opanowaniu sztuki i nauki w diagnostyce i leczeniu puchliny brzusznej i dysfunkcji nerek w marskości.
Nathan M. Bass, MD, Ph.D.
University of California, San Francisco, San Francisco, CA 94143
nathan. [email protected] edu
[hasła pokrewne: choroby stawów objawy, piramida zdrowia dla dzieci, jąkanie wczesnodziecięce ]
[hasła pokrewne: cer medic krotoszyn, piramida zdrowia lublin, dicoflor krople ulotka ]