Wodobrzusze i dysfunkcje nerek w chorobie wątroby: patogeneza, diagnostyka i leczenie

Początek wodobrzusza u pacjenta z marskością wątroby sygnalizuje początek upośledzonej jakości i oczekiwanego życia. To częste powikłanie schyłkowej choroby wątroby wynika ze złożonej patogenezy, która prowadzi do znacznego zatrzymania sodu i wody przez nerki. Zespół wątrobowo-nerkowy charakteryzuje się progresją dysfunkcji nerek wodobrzusza marskości do bardziej zaawansowanego poziomu czynnościowej niewydolności nerek. Ewolucja naszej wiedzy na temat patogenezy marskości została zafałszowana przez zagadki z kurczaka i jaj, w tym w pojedynczych teoriach o przepełnieniu krążenia w porównaniu z niedopełnieniem . Niemal metafizyczna (ale pomysłowa) koncepcja zredukowanej skutecznej objętości krwi , Sformułowany przez Johna Petersa w 1948 roku, doprowadził do stałego badania tego złożonego wyzwania klinicznego i ta wytrwałość się opłaciła. Mamy teraz zadziwiające – jeśli nie całkowite – zrozumienie takich procesów, jak obwodowe rozszerzenie tętnic, aktywacja układu renina-angiotensyna-aldosteron i aktywacja sympatycznego układu nerwowego. Procesy te przyczyniają się do postępu czynnościowego zaburzenia czynności nerek w marskości. Co najważniejsze, zrozumienie to przyczyniło się do opracowania nowych i skutecznych metod leczenia oraz strategii profilaktycznych. Redaktorzy tej obszernej, ale skoncentrowanej książki są uznanymi liderami w swojej dziedzinie. Dzięki nim i ich zgromadzonej grupie 66 autorów z kilku krajów, pole to jest przedstawiane czytelnikowi z jasnością, szczegółowo i fachowo. Wodobrzusze i dysfunkcje nerek w chorobie wątroby to duża książka dla tego specjalistycznego tematu, ale nie zawiera ona nic trywialnego. Otwiera się z opisem orkiestracji prawidłowej fizjologii układu krążenia nerek i układu pokarmowego. Ta dyskusja stanowi logiczny punkt wyjścia do późniejszego opisu zaburzeń krążenia w marskości, które odgrywają centralną rolę w patogenezie zaburzeń czynności nerek. Czytelnik jest traktowany jako pouczająca dyskusja na temat intensywnie badanej roli humoreoregulatorów humoralnych (np. Metabolitów kwasu arachidonowego, tlenku azotu, endoteliny i tlenku węgla) w marskości i ich wpływu na czynność nerek. Rozdziały poświęcone roli wątrobowego krążenia mikronaczyniowego w powstawaniu puchliny brzusznej i upośledzonej funkcji serca w marskości wyraźnie wskazują na unikalny przegląd mniej cenionych, ale ważnych wydarzeń. Podstawowa nauka w tej dziedzinie jest następnie łączona w dyskusję ogniskową dotyczącą patogenezy wodobrzusza i mechanizmu zatrzymywania sodu w marskości. Ta sekcja zawiera ważne informacje z modeli zwierzęcych.
Po omówieniu podstawowych mechanizmów dokonano specjalistycznych przeglądów leczenia wodobrzusza u pacjentów z marskością wątroby, w tym postępowaniem medycznym, paracentezy i przecieku stawowo-krzyżowego. Ta informacja została umieszczona w pomocnej perspektywie w rozdziale, który integruje dostępne opcje z praktycznym podejściem do zarządzania. Przemyślane włączenie przeglądu poświęconego niedokrwiennemu wodobrzuszowi pomaga uczynić tę książkę kompletną pod względem oceny klinicznej i rozpoznania wodobrzusza. Pełny przekrój puchliny brzusznej i dysfunkcji nerek w chorobie wątroby jest poświęcony wszystkim istotnym aspektom zespołu wątrobowo-nerkowego, w tym ocenie skutecznych nowych terapii opartych na ekspansji objętości i zwężeniach naczyń krwionośnych
[przypisy: piramida zdrowia dla dzieci, łąkotka rehabilitacja, jąkanie wczesnodziecięce ]
[hasła pokrewne: stollido kłodzko, każda tabletka aspiryny zawiera 500 mg kwasu acetylosalicylowego, dyskobol szczecin ]