Wskaźnik masy ciała i objawy refluksu żołądkowo-przełykowego u kobiet ad

Chcieliśmy dokładniej zbadać związek między BMI a objawami choroby refluksowej przełyku poprzez określenie względnego ryzyka wśród szerszego zakresu kategorii BMI oraz wśród osób o różnym stopniu częstotliwości, nasileniu i czasie trwania objawów. Metody
Kohorta Studium Zdrowia Pielęgniarek powstała w 1976 roku, kiedy to 121,700 zarejestrowanych pielęgniarek w wieku od 30 do 55 lat ukończyło wysyłany kwestionariusz dotyczący czynników ryzyka raka i chorób sercowo-naczyniowych. Następnie uczestnicy otrzymywali kolejne kwestionariusze co dwa lata. W 2000 r. Uzupełniający kwestionariusz dotyczący choroby refluksowej przełyku został wysłany do 11,080 uczestników z astmą i przewlekłą obturacyjną chorobą płuc (POChP) oraz 11,080 losowo wybranymi kontrolami. W tej analizie BMI populacja badana składała się z 11 080 uczestników kontrolnych bez astmy lub POChP oraz 1112 losowo wybranych kobiet z chorobą dróg oddechowych (w celu reprezentowania odsetka całej kohorty badania pielęgniarek w tych warunkach), dla całkowitej populacji 12 192 kobiety.
Dodatkowy kwestionariusz zapytał o częstotliwość, nasilenie i czas trwania zgagi i kwaśnej niedomykalności. Określiliśmy objawy refluksu żołądkowo-przełykowego, takie jak obecność zgagi, niedomykalność kwasu lub oba. Zgaga została zdefiniowana jako palący ból lub dyskomfort za kością piersiową w klatce piersiowej i kwaśna niedomykalność jako gorzka lub kwaśno-smakująca ciecz wchodząca do gardła lub jamy ustnej , definicje, które zostały wcześniej zatwierdzone.17 Częstotliwość objawy zgłaszano jako brak w ciągu ostatniego roku, mniej niż raz w miesiącu, około raz w miesiącu, mniej więcej raz w tygodniu, kilka razy w tygodniu i codziennie. Za częste występowały objawy występujące raz w tygodniu lub częściej. Nasilenie objawów zgłaszano jako łagodne ( można zignorować, jeśli o tym nie myślę ), umiarkowane ( nie można ignorować, ale nie wpływa na mój styl życia ), poważne ( wpływa na mój styl życia ) i bardzo ciężkie ( Znacznie wpływa na mój styl życia ). Uczestnicy byli również pytani o rok, w którym zaczęły się objawy, czy budziły się w nocy z powodu objawów i czy przyjmowały leki zobojętniające kwas żołądkowy, przeciwwydzielniczy lub czynniki ruchowe żołądka.
Oznaczono BMI na podstawie pomiarów wysokości dostarczonych przez uczestników badania kwestionariuszem pielęgniarki z 1976 roku oraz z pomiarów masy w kwestionariuszu z 1998 roku. Ankieta z 1980 r. Została wykorzystana do uzyskania wagi uczestników w wieku 18 lat. Pomiary talii i bioder zostały zgłoszone w 1986 roku. Stan palenia i historia cukrzycy uzyskano w 1976 roku, a następnie co dwa lata. W kwestionariuszu z 1998 roku oceniano stosowanie leków przeciwnadciśnieniowych i stosowanych w leczeniu astmy. Okres menopauzy i stosowanie hormonów pomenopauzalnych zostały określone w 1976 r. I aktualizowane co dwa lata. Informacje dietetyczne, w tym spożycie kawy, herbaty i alkoholu, oraz informacje o aktywności fizycznej uzyskano w 1998 r. Każde zgłaszane działanie mierzono w równoważnych metabolicznie godzinach (MET) na tydzień. Jeden MET reprezentuje energię zużytą podczas jednej godziny odpoczynku. BMI, pomiary talii i bioder, wiek w okresie menopauzy, informacje dietetyczne i aktywność fizyczna zostały wcześniej zweryfikowane.
Kobiety zostały zaklasyfikowane zgodnie z BMI (<20,0, 20,0 do 22,4, 22,5 do 24,9, 25,0 do 27,4, 27,5 do 29,9, 30,0 do 34,9 i . 35,0) [więcej w: piastpol, kochański zięba rapala i partnerzy, dyskobol szczecin ]