Wskaźnik masy ciała i objawy refluksu żołądkowo-przełykowego u kobiet cd

Zastosowaliśmy bezwarunkową regresję logistyczną w ujęciu wiekowym i wielowymiarowym w celu uzyskania ilorazów szans i 95-procentowych przedziałów ufności z powodu ryzyka zgłoszenia częstych objawów refluksu żołądkowo-przełykowego. W przypadku tych analiz, kobiety z BMI 20,0 do 22,4 służyły jako populacja referencyjna. Test dla trendu w kategoriach zainteresowania (np. BMI) obliczono traktując każdą kategorię jako zmienną porządkową w modelu wielowymiarowym. Potencjalnie mylące zmienne obejmowały wiek; palenie papierosów (nigdy nie palono, byłego palacza lub obecnego palacza); całkowita dzienna aktywność w MET na tydzień; całkowite dzienne spożycie kalorii; liczba napojów alkoholowych, kawy i herbaty dziennie; porcje czekolady dziennie; stosowanie hormonalnej terapii pomenopauzalnej (stosowanie przed menopauzą, nigdy nie używać, dawne stosowanie, obecne stosowanie wyłącznie estrogenu lub obecne stosowanie estrogenu i progesteronu); stosowanie leków przeciwnadciśnieniowych lub astmy; oraz obecność lub brak historii cukrzycy. Aby zmaksymalizować specyficzność objawów refluksu żołądkowo-przełykowego w naszych pierwotnych analizach, wzięliśmy pod uwagę tylko uczestników z częstymi objawami i wykluczonymi kobietami z objawami rzadziej niż raz w tygodniu. Przeanalizowaliśmy związek pomiędzy BMI a objawami refluksu żołądkowo-przełykowego na podstawie nasilenia i czasu trwania. Przeprowadziliśmy dwie analizy specjalnie w celu wykrycia obecności odwrotnej przyczynowości między BMI a objawami refluksu żołądkowo-przełykowego (tj., Że objawy refluksu prowadzą do zwiększenia BMI). W jednym przypadku ograniczyliśmy analizę do kobiet zgłaszających objawy przez mniej niż pięć lat, zgodnie z ich BMI w 1994 r. (Sześć lat przed oceną objawów). W drugiej analizie badano kobiety zgłaszające co najmniej 10 lat symptomów i stosowały BMI 1984 (16 lat przed oceną objawów). W dalszych analizach zbadano związek między BMI a nocnymi objawami choroby refluksowej przełyku oraz między stosunkiem talii do bioder a takimi objawami. Ryzyko związane z objawami refluksu żołądkowo-przełykowego z powodu otyłości obliczono na podstawie wielowymiarowych względnych zagrożeń (w tym przypadku ilorazów szans) z użyciem wzoru (RR-1) ÷ RR, w którym RR jest ryzykiem względnym, oraz BMI 20,0 do 22,4 jako referent.
Oceniliśmy wpływ zmiany ciężaru na objawy poprzez obliczenie zmiany BMI między 1984 a 1998 rokiem i pomiędzy 18 a 1998 rokiem. Kobiety z brakującymi danymi BMI zostały wyłączone z analiz. Wszystkie analizy przeprowadziliśmy przy użyciu oprogramowania SAS (wersja 8.2); dwustronne wartości P mniejsze niż 0,05 uważano za wskazujące na istotność statystyczną. Badanie zostało zatwierdzone przez instytutowy zespół kontrolny Brigham and Women s Hospital.
Wyniki
W sumie 10 545 uczestników zwróciło ankietę dotyczącą refluksu żołądkowo-przełykowego (odsetek odpowiedzi, 86 procent). Spośród nich 2497 (24 procent) zgłosiło objawy refluksu żołądkowo-przełykowego mniej niż raz w miesiącu, 1302 (12 procent) raz w miesiącu, 986 (9 procent) raz w tygodniu, 1027 (10 procent) kilka razy w tygodniu, i 297 (3 procent) dziennie. Brakowało 106 kobiet (2 procent). Dlatego 6215 kobiet (59 procent) miało objawy, a 2310 (22 procent) zgłaszało objawy co najmniej raz w tygodniu i uważano, że mają częste epizody refluksu żołądkowo-przełykowego
[patrz też: apteka internetowa rzeszów, urolog od czego, zwierzęta modyfikowane genetycznie ]