Wskaźnik masy ciała i objawy refluksu żołądkowo-przełykowego u kobiet czesc 4

Spośród kobiet z objawami, 3394 (55 procent) zgłosiło zarówno zgagę, jak i niedomykalność kwasu. W zeszłym roku nie zgłaszano zgagi lub niedomykalności kwasu przez 4330 kobiet (41 procent), ale 414 z tych bezobjawowych kobiet zgłaszało przyjmowanie leków często stosowanych w objawach refluksu żołądkowo-przełykowego, takich jak inhibitory pompy protonowej. Aby uniknąć potencjalnej błędnej klasyfikacji, kobiety te zostały wykluczone z analizy, pozostawiając 3916 kobiet, które zostały zakwalifikowane jako noncases. Wśród kobiet z objawami refluksu żołądkowo-przełykowego 3419 (55%) określiło objawy jako umiarkowane, 2396 (39%) jako łagodne, 273 (4%) jako ciężkie, a 30 (<1%) jako bardzo poważne. Brakowało danych o nasileniu u 97 kobiet (2%). Informacje o roku wystąpienia objawów były dostępne tylko dla 2765 (44 procent) kobiet. Wśród osób, które dostarczyły informacje o czasie trwania, 1180 (43%) miało objawy refluksu żołądkowo-przełykowego przez mniej niż 5 lat, 400 (14%) miało objawy od 5 do 9 lat, a 1185 (43%) miało objawy co najmniej 10 lat.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kobiet z kobietami i bez objawów refluksu żołądkowo-przełykowego. Charakterystykę uczestników z częstymi objawami refluksu żołądkowo-przełykowego oraz osób bezobjawowych przedstawiono w tabeli 1. Kobiety z częstymi objawami częściej niż kobiety bez objawów miały wyższy wskaźnik BMI, stosowały terapię hormonalną lub astmę lub leki przeciwnadciśnieniowe, aby mieć większą dzienną dawkę kaloryczną i być mniej aktywną. W chwili badania kobiety z chorobą refluksową żołądkowo-przełykową rzadziej były palaczami, ale częściej były byłymi palaczami niż osoby bez objawów. Czynniki dietetyczne, takie jak spożycie alkoholu, były podobne w obu grupach.
Ryc. 1. Ryc. 1. Związek między wskaźnikiem masy ciała a ryzykiem częstych objawów refluksu żołądkowo-przełykowego. Wieloczynnikowe ilorazy szans są oparte na 2306 kobietach, u których wystąpiły objawy (tj. Zgaga, zarzucanie kwasu lub oba) co najmniej raz w tygodniu i 3904 kobiet, które nie miały żadnych objawów i zostały dostosowane do wieku; status palenia; całkowita aktywność; dzienne spożycie kalorii; spożycie alkoholu, kawy, herbaty i czekolady; stosowanie terapii hormonalnej po menopauzie; stosowanie leków przeciwnadciśnieniowych lub astmy; oraz obecność lub brak cukrzycy. I słupki oznaczają 95-procentowe przedziały ufności.
Zależność od dawki obserwowano pomiędzy wzrostem BMI i częstymi objawami refluksu zarówno w analizach jedno-, jak i wielowymiarowych (ryc. 1). Ta relacja była kontynuowana we wszystkich kategoriach BMI, w tym mniejszych niż 25,0. Kobiety z BMI 22,5 do 24,9 były o około 40 procent bardziej narażone na częste objawy refluksu żołądkowo-przełykowego niż kobiety z BMI 20,0 do 22,4, podczas gdy kobiety z nadwagą i otyłością (BMI, 25,0 do 30,0 i . 30,0) odpowiednio dwa do trzech razy częściej zgłaszają częste objawy. Kobiety w najniższej kategorii BMI (<20,0) miały mniejsze ryzyko częstych objawów refluksu żołądkowo-przełykowego niż te z BMI 20,0 do 22,4 (iloraz szans wielowymiarowy, 0,67, przedział ufności 95%, 0,48 do 0,93).
Tę samą tendencję zaobserwowano u całej populacji kobiet, u których w ostatnim roku występowały objawy choroby refluksowej przełyku, u kobiet, u których występowały objawy umiarkowane do bardzo ciężkich kilka razy w tygodniu lub codziennie u kobiet miał tylko zgagę lub tylko niedomykalność kwasu i wśród kobiet, które miały objawy nocne (P dla trendu <0,001 dla wszystkich modeli, dane nie pokazane) [więcej w: nazir stalowa wola, koam skoczów, piastpol ]